1.dia Fékút, féktávolság, reakcióidő Féktávolság = a reakcióidő alatt megtett út + a fékezés kezdetétől a megállásig megtett út 2.dia A reakcióidő függ a vezető állapotától életkor, egészségi állapot, fáradtság vezetői gyakorlat fiziológiai okok (pl. éhség, fejfájás stb.) pszichológiai okok (pl. öröm, bánat stb.) különleges hatás (pl. ijedtség, alkoholhatás, gyógyszerhatás) felkészültség 3.dia Miért hatékonyabb hidegben a téli gumi? Anyag 7 Celsius-fok alatt a nyári gumiabroncsok anyaga megkeményedik és elveszítik tapadóképességüket A téli gumik alapanyaga hidegben is rugalmas marad és megőrzi tapadását Mintázat Bordák A téli gumi sűrűbb bordázatú Megbízható fékhatást és kipörgés nélküli indulást eredményez 4.dia Fékutak különböző tapadású felületeken 30 km/órás sebességnél jeges úton 57 m Téli gumi 68 m Nyári gumi 50 km/órás sebességnél havas úton 35 m Téli gumi 43 m Nyári gumi